My Funny Valentine

My Funny Valentine



1995 年出生的西班牙爵士樂手 Andrea Motis, 除了同時擅長小號跟薩克斯風令人驚異,嗓音早熟富磁性,12歲開始表演。可惜這個版本她沒有吹奏小號。



My funny Valentine, sweet comic Valentine
我可笑的情人節,那甜蜜喜感的情人節
You make me smile from my heart
你讓我從會心一笑。
Your looks are laughable, unphotographable
你滑稽的模樣,無法用照片來捕捉
Yet you're my favorite work of art
而你是我最珍愛的藝術品。
Is your figure less than Greek?
是你的模樣稍遜於希臘人嗎?
Is your mouth a little weak?
是你的嘴有一些柔弱嗎?
When you open it to speak, are you smart?
當你張開嘴巴說話,你是聰明的嗎?
So don't change a hair for me
但不要為我絲毫地有改變
Not if you care for me
不是你不在乎我
Stay little Valentine, stay
永遠做我的小情人
Each day is Valentine's Day
每天都是情人節

仍不能不提到 Chet Baker 在過世前一年 1987 年東京的表演,虛無滄桑的迷人,小女孩當然還沒法這樣到位。




All those moments will be lost in time, like tears in rain.

Post a Comment